En kort krönika från Bondens barndom

Bonden har fått med sig några kartonger från föräldrarhemmet. De har visst haft rensning där.
Så här kommer lite inredningsdetaljer från ett lillbonderum (nej, han bor inte kvar i sitt pojkrum, som Roger gör).

Frågan är bara var jag ska finna plats för detta:



En inomhustermometer, med krokar, tre stycken faktiskt!

 



En liten träbägare att ha... tandpetare i?




Ett troll. Fint. Verkligen så fint.

Det finns betydligt mer av denna vara. Nästa gång mina syskonbarn kommer på besök ska de få välja hur många prydnadssaker de vill. Tänk vad deras föräldrar ska bli glada!

I en låda fanns även Bondens gamla skolböcker. Sånt går fröken igång på.
Jag har bedömt att han hade en prydlig och noggrann handstil.



Fina 2:or! Ni ser traktorn va? Det här med bonneriet har varit bestämt sen länge...


En traktor igen, med en såmaskin efter, tror jag bestämt...


Hittar ni traktorn? Den kör längre ner på åkern denna gång. Härligt att se att bygdens
"Änglagårds-Rut" for runt på sin cykel redan då.


Men vad har Bonden ritat här???


Kommentarer
Postat av: furman

hahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!! Gud jag skrattar så jag behöver byta trosskydd här!!!!!

2009-12-16 @ 21:02:38
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Det syskonbarn som bor här får under inga, och då menar jag verkligen INGA, omständigheter ta med sig några som helst "fina" prydnadssaker hem!!! Vi kommer inte på besök förrän dessa rariteter är avlägsnade ur ert hem. Och du skulle bara våga pracka på honom något när han kommer till er med mormor och morfar i februari!!! Grrrr....

2009-12-16 @ 22:21:44
Postat av: Maria

hahaha Jag hoppas han så småningom fick ngn form av biologiundervisning. Om inte annat o för säkerhets skull antar jag att du Elin har tagit saken i egna händer... o fixat det.

2009-12-16 @ 23:28:11
Postat av: Gustaf

Hahaha, goa foton, och en kille med tillbörligt flin på slutet, varför inte säg? ;-)

Härligt uthängande (...?) inlägg!

2009-12-17 @ 00:48:59
Postat av: Anna

UNDERBART!!!

2009-12-17 @ 01:06:22
Postat av: Bonden:

En del har lite livlig fantasi.

Jag har ritat när jag kör med min radiostyrda bil och ingenting annat. :) :)



2009-12-17 @ 09:26:33
Postat av: Åse

Underbart inlägg. Trollet var verkligen JÄTTEFINT... :D.

TOlkningen av sista bilden är att vägen till mannens hjärta går via magen... god mat alltså...

2009-12-17 @ 13:26:08
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Du är så himla rolig! Sitter och skrattar högt. "Hittar ni traktorn" ha ha ha!!!

2009-12-17 @ 21:34:38
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: eva

jag tycker inomhustermometern var jättefin.

men finast var sista teckningen som bonden gjort.

2009-12-17 @ 23:03:45
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: Suz

Hahaha.. underbart! Tack för ett gott morgonskratt! =)

2009-12-19 @ 06:37:29
URL: http://ettdussinpannor.blogspot.com/
Postat av: Pappa Pelle

Har han en radiostyrd. Inte illa

2009-12-20 @ 22:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0