Eän kamäjra, fäelma mäij döe!

Alltså, jag fattar inte vad det är med det här platta landskapet jag emigrerat till. Eller rättare sagt med dem som bor här. För det har hänt igen.
Igår tittade vi på SOS Västkust.
-Men det var ju XXX!! säger Bonden.
Alltså ytterligare en östgöte som han känner igen i realityserie. Vad är det som gör östgötarna så kamerakåta? Jag ser aldrig någon jag känner på tv!
Jo, en gång. Jag kände igen flera personer när det var tv-gudstjänst från kyrkan här på slätta, inklusive mig själv.
Kamerakåt alltså.
Fast jag är ju östgöte numera, och man ska ta seden dit man kommer.

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Men du, Josephines sambo Mattias var med i förra veckans Bygglov, så det så! Och han bor i Småland!!

2011-02-13 @ 22:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0