Sånt som jag lever upp för

Rätt ofta får jag frågan: Vad har ni gjort på semestern då?

Eftersom jag VET att personen syftar på juli månad känns det lite fel att börja med: "Jo, men vi var i Californien i april..." Särskilt som jag själv varit ledig i snart två månader. Det samma gäller ju inte för Bonden då.

Men hör och häpna, igår var Bonden LEDIG! Så på mitt önskemål drog vi till Gränna och Visingsö.
Bra blev det.

Först fika utanför Fiket, i solen.
Sen lite småstrosande i affärer.
Efter det båten över till ön, just då passade det på att regna, men det var över när vi var framme vid Visingsö.
Sen remmarlag, jätteturistaktigt!

Guiden berättade att Visingsö var kännt för sin rena luft, så hon tyckte vi skulle passa på att ta några djupa andertag. Jo men visst, när det stinker hästskit!? Nej tack!
Men trevligt hade vi!

När vi tillsist skulle picnica så började det regna igen, men vi hittade minsann ett ganska rent bord under ett körsbärsträd, och jag hade en duk med mig, så det blev så bra så!

Så nu har jag ett svar på frågan. Vad vi har gjort på semestern alltså.



LEDIG!!



Också LEDIG! Men vad tanten i bakgrunden har för status vet jag inte, men jag tippar på FÖRVIRRAD.



Bonden är jättesöt i min prickiga regnkappa, eller hur?



Sen som lite avslutning på dagen....

Kommentarer
Postat av: Furman

Kräfter??!!?? Men va faan då!!!!

2010-08-05 @ 22:39:20
Postat av: Elin - Bondmora

Furman: Ja, klart som fan, jag ville ju gå på IKEA idag ju!!

2010-08-05 @ 23:25:50
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0