Med det vill jag säga att

Jag kommer från en liten håla. Bonden kommer från en liten håla. Vi bor numera utanför denna sistnämda lilla håla (i vaddå, en grop?)
Jag har ännu inte känt igen någon deltagare i en dokusåpa, alltså någon från min barndomshåla. Däremot har jag känt igen en person som först i den lokala barndomshåleblaskan efterlysts av sin mor som försvunnen och sedan en vecka senare i samma blaska, via en stor artikel, kungör att han ska starta en strippskola i Borås (de hade hittat honom då). Fast han har aldrig varit med i någon dokusåpa, jag ville bara förklara hur det kan vara i min barndomshåla. Det var egentligen en lång parentes för att fylla ut inlägget lite.

Bonden är nu inne på den tredje dokusåpadeltagaren han känner igen från sin håla med omnejd. Tredje!
Den siste är en deltagare i den värsta dokusåpa jag har sett hittills, nämligen de där så kallade kungarna i Tylösand. (Märk väl att Bonden bara känner igen, inte känner).

Vad vill jag säga med det då?

Kanske att personer från trakterna kring Bondens barndomshåla har en mer intressant personlighet. Eller så vill jag säga något annat. Men den som organiserar köer på Ica kanske ska hålla käften om det.


Kommentarer
Postat av: Marie

Undrar om det är samma deltagare som jag känner?

I min bekantskapskrets finns en "Bonde-söker-fru" och en "Tjockholmen"....

2010-10-07 @ 08:28:03
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Cattas liv och tankar

Kungarna Tylösand är nog det värsta dynga jag någonsin skådat... Kan nog tycka det är bra att Bonden inte KÄNNER någon där...

2010-10-07 @ 10:40:04
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: ExÖsjöbo

VEM frå sköna gröna Ösjö är med i den skitserien?!

2010-10-12 @ 06:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0