Dagens oviktiga vetande

70. Exakt så många steg är det från mitt kök till min gräslök (eller vårt kök då om ni är petiga, men gräslöken är bara min!).
Det blir 140 steg fram och tillbaka, i alla fall de gånger man inte känner för att stanna kvar vid gräslöken resten av kvällen. Oftast går jag tillbaka in igen. Nog för att gräslök är gott, men helst i kombination med något annat. I en sås tillsammans med cremefraiche och chilisås, som täcke över några laxfilér till exempel. Det är kvällens meny.

Slutsatsen av detta mindre viktiga inlägg blir att vidare fundera över varför jag placerade gräslöken där jag gjorde? Allra längst bort i trädgården? Platsen är visserligen bättre än den gamla, eftersom gräslöken då var placerade några meter i från där Bonden tömmer sprutan. Fast den var betydligt närmre köket då.

Jag vet att en gräslök är lätt att flytta. Men rabarberna som växer bredvid är inte det. Det tar flera år för dem att återhämta sig efter en flytt. Nu har de precis gjort det.

Drömmen om en välplanerade köksträdgård får fortsätta att vara just en dröm.

Men i morgon ska jag anlägga en prennrabatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0