Alla dessa jävla koder

Jag anser att jag brukar klara av att följa sociala koder och att jag kan tolka dolda signaler.

Men ibland är det ta mig fan omöjligt. En trevlig gest som jag självklart vill bemöta med ännu en trevlig gest var inte alls menad så trevlig som jag trodde. Extra irriterande är att mitt eget trevliga bemötande inte var något jag skulle valt i första läget. Jag gjorde det för att vara snäll.

Jaha, tänker jag nu, man är inte så omtyckt som man trodde. Det är bara att agera gås och låta vattnet som slängdes rinna av.

Problemet är bara att den här gåsen förblir nerblött. Den gråter lite åt sitt i-landsproblem. Sen klistrar vi på ett leende i morgon igen.

Till sist vill jag be om ursäkt för detta kryptiska inlägg. Jag vet att om man säger a ska man säga b. Men det går inte. Kanske får den här bloggen en spinnoff i ett anonymt forum. För jag har ett behov av att sätta ord på mina tankar, även de som inte är ironi.

Så förlåt och god natt från Bondens fru, numera känd som den blöta gåsen.



Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Bara att inse att än är inte den sista idioten född... Skit i de där förpissade energitjuvarna, det är värst för dem själva för det måste vara olidligt tråkigt att vara så´n!!!

2013-03-13 @ 12:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0