Hur man kommer i julstämning finns det delade meningar om!

Jag hade tre julklappar kvar att fixa. Så jag drog till Mjölby.
Där var rätt mycket folk, men lite i jämförelse med Stockholm eller Ullared.
Den lokala musikskolan underhöll med julmusik. Jag har hört att affärsanställda får skav i öronen av julmusik. Idag förstod jag dem.
Två i familjen har önskat sig något inredningsmässigt, sånt som är kul att ta fram efter jul. Men var hittar man det, när alla butiker är översållade med julpynt??!!! Man ger väl inte bort julpynt i julklapp? Men som tur är har jag ju flera kartonger med just inredningsdetaljer som jag ändå inte har plats för. Det är ju så inne med vintage!

Men vad händer då, mitt i all julstämning?
Jo, det är två ur A-laget som börjar slåss. Min omedelbara reaktion blir att vända och gå åt ett annat håll. Men när den ene fått ner den andre i en snödriva och slår rejäla rallarsvingar, då ringer jag 112.
För så där kan man ju inte hålla på!

Efter massor av signaler svarar de.
"Jo, vi har fått larm om detta redan, men jag kopplar dig till polisen så får du berätta vad du sett".

Berätta vad jag sett? Genast känner jag mig stressad över en eventuellt vittneskonfrontation, vad har jag sett egentligen? Mer än att 50 m längre fram har två karlar med utpräglad mjölbydialekt börjat fira julen på sitt sätt.

Sen då?
Jo, polisen talade om att de skickat en bil som skuller reda upp det hela. Karlarna hade redan slutat slåss, eller så hade någon som var tuffare (och större) än jag delat på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0