"Se och hör", hallå?

Jag har funderat på en sak.
I mitt jobb har jag tystnadsplikt, det är ju självklart och det är därför jag inte bloggar om mina elever.
Sjuksköterskor, bankpersonal, poliser, präster m fl har ju också tystnadsplikt (verkligen präster, de har ju total och får inte bryta den ens om polisen frågar, det måste jag).

Om jag alltså skulle få reda på något riktigt smaskigt på mitt jobb, så nej, det kommer inte till bloggen.

Men hur är det för andra yrken?

Om du t ex jobbar på SevenEleven och Daniel Westling kommer in och köper ett paket kondomer med lakritssmak, har du tystnadsplikt på det då?


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jo för annars får man C.S.I på sej!

2009-10-27 @ 12:45:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0