Bondmoreliv

Sol och värme. Ta en öl i kvällssolen. Umgås. Grilla. Äta ute.

Någon som känner igen sig?

Jag gör det. Sitter i solen och läser. Tar ett glas vin i kvällssolen. Umgås med mig själv.
För Bonden pressar. Inte i solen som jag, utan han pressar ensilage. 
Fast han grillar!! Så där vid 22.30 och han har kommit hem så vi kan äta ihop. Äter gör vi inne, det är för kallt vid 23-tiden. Men inte ikväll, för regnet är på ingång och det är brått att pressa klart.

Jag för min del har jour. Matjour. Plastjour.
Ellernågotannatbondenkanbehövajour.

Egentligen skulle vi åkt och köpt altanmöbler idag. Men jag är förstående. (Alltså har jag en av mina bättre dagar och blev inte ens det minsta sur.)

Fast lite tråkigt blir det. Ibland alltså.

Så om någon funderar på att söka till "Bonde söker fru" ville jag bara informera. Om de mindre roliga dagarna.

Fast det är värt det. Så klart.
Jag har det fantastiskt.

Dessutom har Bonden ju traktor med bönpall.


Kommentarer
Postat av: furman

...man kan ju sätta sig på cykeln och hoja hem till grannkärringa för ett glas Roodeberg, men du hade dä la kul för dej själv då vettja? :-)

2010-06-06 @ 22:41:26
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Furman: Nästa gång gör jag det. Snart. Kan verkligen behövas. För jag vet en som också har ett fult namn, om man säger så. Vad gör du på onsdag??

2010-06-07 @ 15:43:44
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0