Nu har jag en innestående

Igår blev jag stoppad i en poliskontroll. Det var hela balunsen, först sköt de med lasern (30-strecka, jag körde i 25 typ, visste att de skulle stå där) sen fick jag visa körkortet och blåsa.

Fröken Polis: - Då ska jag få be om att se på körkortet, så jag ser att det är du.

Jag: - Hallå, det är jag som sitter här, jag är bara lite snyggare på det där svartvita fotot, dessutom hade jag borstat håret då!!

Fröken Polis: - Så får jag be dig blåsa, jag är snäll så du ska få ett nytt munstycke. Ta bara ett djupt andetag.

I det här läget tar jag 20 korta andetag och håller sen på att storkna av att blåsa i tre sekunder.

Fröken Polis: - Ja, så där ska det se ut, du kan köra vidare.

Jag: - Vad bra. Och du, tack för att ni gör sådana här kontroller.

Fröken Polis: - Jamen oj, det var ju roligt att någon tycker det!!!!!

Alltså, det där sista var sant. 
Visst borde jag som var så snäll ha en innestående på polisen nu, om de har kontroll någon gång när jag inte vet att de står där och jag inte direkt kör 5 km under tillåten hastighetsgräns? 
Eller just det, jag fick ju ett nytt munstycke.
Fan.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Nya munstycken räknas inte!

2011-08-27 @ 13:28:26
Postat av: MonasUniversum

Ameh, dags för en uppdatering bruden!

2011-08-29 @ 07:32:47
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0