Mer om ugglor

Vill bara tala om att Lagerhaus ugglor inte är i lagrets haus längre utan i mitt haus. Till skillnad från mina nattugglor (då menar jag inte kvällspigga individer boende i detta haus, utan skrikugglorna från i somras) står de helt stilla på tv-bänken och är bara söta.
Men jag kom på en annan ugglehistoria. För några somrar sen hade vi anlitat en skördare för att ta ner träd utmed åkanten, för att ge ett öppnare intryck och mer sol på altanen (som inte var byggd då, men nu är den det, ni fattar va?). I samband med detta träffar jag på en av grannarna.

Granne: -Ska ni ta ner träd utmed ån??
Jag (den fantastiska bondmoran): -Javisst!
Granne: -Men gör inte det, tänk på uggla!

Låt mig tänka efter lite nu... En skrikuggla som håller en vaken halva natten eller sol på altanen och på så sätt få mitt eget Solsidan?
Skitsvårt val, verkligen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha japp jättesvårt val ;)



Sv: Ja jag är jättestolt att jag körde, men var enklare när man hade någon bredvid som hade lite koll på vart man skulle.

2011-02-02 @ 19:07:02
URL: http://www.by-sanna.blogspot.com
Postat av: Elin - Bondmora

Jag läste på skyltarna i L.A ;-), Bonden körde och vi hade en gps också, men det är ju ganska tätt mellan avfarterna, så jag tror nog att jag var till hjälp ändå! Och du, sååå mysigt att bo i Santa Monica! Första stället vi besökte, helt efter dina tips!

2011-02-02 @ 19:46:19
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0