Som ett barn på julafton

Tidigare ikväll hämtade jag ut ett paket från nelly.com med 12 nya plagg till mig. Behöver jag säga att det var julstämning här hemma? Så fram med ett spegel i vardagsrummet, tända kristallkronan (och komma ihåg att den behöver dammas) och sedan öppna påse efter påse med nya kläder. Dessutom var det mesta på riktigt billig rea. Jag får liksom torka dreglet från parkettgolvet. I LÖÖÖVE IT!!!

Men några små funderingar och konstateranden uppstod under min provningsession.

Som med denna. Axelvaddar, som jag faktiskt kan tycka är snyggt, passar inte på tröjor med puffärm. Blir lite too much. Men det var lätt som en plätt att sprätta bort dem. Var det något jag lärde mig på syslöjden så var det att sprätta. Det var nog det enda jag lärde mig när jag tänker efter.






Jag blev mycket fundersam när jag provade denna.



Knäppningen bestod av en rad med hakar i ryggen. Totalt omöjliga att knäppa på egen hand. Klänningen borde absolut ha en "varning ej för singlar-märkning", för det finns ingen möjlighet att jag kan få på mig den utan Bondens hjälp. Nu ikväll var han inte hemma. Därför tänkte jag att jag skulle prova den med endast den översta haken knäppt. Det var totalt omöjligt. Klänningen gick inte ner över bysten och inte upp över höfterna. Gick alltså varken att dra på överifrån eller underifrån. Snyft liksom. Tills jag får syn på en dragkedja i sidan. Hakarna var tydligen bara en dekoration. När väl dragkedjan var öppen gick klänningen att ta på, upp med dragkedjan och sen satt den som om den var sydd till mig *skitnöjd*. Nu har fröken en ny klänning till sommarens skolavslutning. Kan ju vara bra att ha en fin klänning då, eftersom jag kommer stortjuta bort allt smink, då jag släpper de elever jag har haft i fyra och i vissa fall fem år.

Sen, och håll i er nu, så var det dags för leggingsen med volanger på. Jag vet, helt galet och väldigt mycket Barbie. Men också en hel del jag.



Och nej, det är inte jag på bilden. Tyvärr.

Resten då?

Här kommer det, ett smörgåsbord i min smak.

 



Sen, tillsist, för att ni ska slippa fråga:
Ja, jag gillar puffärm. Mycket.


 


Kommentarer
Postat av: Catharina

Jättefina kläder! Tror du kommer vara våldssnygg på examen så absolut INGEN kommer märka att tårarna strömmar...

2011-01-18 @ 22:32:39
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar
Postat av: Fia Fit ;-)

TOLV!!!!!!!!!!???? Are you crazy! Fina grejer!



Jag lovar att du får låna solsystemet. Om du lovar att skicka en fluga nästa gång jag är uttråkad.



2011-01-19 @ 22:38:45
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit
Postat av: Elin - Bondmora

Catta: Jag vet inte om "vrålsnygg" stämmer, men klänningen sitter perfekt! :-)

Fia: Yes, tolv!! Men det var superbilligt. Mycket av det är ju bra att ha på jobbet, fast inte leggingsen (även om mina tjejer i klassen skulle ääälska dem). Nästa gång jag ser en fluga så ska jag fånga den pronto! ;-)

2011-01-20 @ 20:21:20
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Ting

Snygga kläder!

2011-01-22 @ 08:59:23
URL: http://tingeling579.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0