Märks nästan inte alls

Bonden säljer numera även däck. Kanske någon som behöver nya sommardäck? Ring Bonden! (Jag skäms inte ett dugg för att göra reklam för vårt eget företag här på bloggen, det får ni leva med).
Planerna för denna däckverkstad startade redan i höstas då Bonden började köpa in olika attiraljer som förberedelse. I förbifarten talar han om att han har köpt en container som ska levereras hem så snart vintern är över. Till saken hör att jag är allergisk mot att gårdsplanen belamras med diverse fordon, vagnar, oljefat, skrot osv. Allergisk! Men jag tänkte inte mycket mer på det, för även jag kan vara tillmötesgående och acceptera en container om den nu är nödvändig. Så stor plats ska den väl ändå inte ta?

Sen går det några veckor. Vi sitter på ett café i Smålandsstenar (my hometown!). På den trafikerade genomfarten kommer en lastbil med ett gigantiskt plåtskåp på. Tänk er en hel lastbilslängd. Låååångt!

- En sån där container är det jag har köpt, säger Bonden.

Jaha, en sån. Den kommer säkert inte att ta plats eller märkas. Inte alls.

Vintern är över nu och containern är här.
En liten smidig sak.





Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppsan! Jag som predikade för J igår att vår "plan" mellan garaget och huset är en skamfläck, att det är en enda skämsyta och att det alltid ser ut som att "haikon-taikon" bor här... jag är honom evigt tacksam för att där bara står två båtar, en bil, ett halvfärdigt vedförrådsbygge, 15 pallar ved (som inte ens är våra)och lite bråte här och där.

2011-03-31 @ 22:00:13
URL: http://lyckansland.blogspot.com
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Går det inte att lackera om den... nå´t i stil med bakgrunden på din blogg, kanske...?

2011-03-31 @ 22:43:40
Postat av: furman

Den funkar ju som gäststuga! :-)

2011-04-01 @ 10:37:30
Postat av: furman

Den funkar ju som gäststuga! :-)

2011-04-01 @ 10:37:45
Postat av: Elin - Bondmora

Till Bondens försvar måste jag ju tala om att denna pjäs står på baksidan, på den lilla gårdsplanen. Fast när jag kom hem idag stod det i stället på den stora gårdsplanen: fyra bilar, en släpa, en traktor med vagn (lastade med två st oljetank), en plog, en kapellställning... Var det något mer? Ja, tre stora högar med grus.

2011-04-01 @ 17:24:04
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Furman

Du.... Den funkar ju som gäststuga! ;)

2011-04-01 @ 20:13:47
Postat av: Bonden:

Ja,klart den funkar till gäststuga.

Hela familjen Furmans får plats :)



800 kr per dygn.

Ring för bokning.

SH-Lantbruk

mob 070-2197742

2011-04-01 @ 21:32:40
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Nej, familjen Furman får bo gratis! (Det är jag som bestämmer)

2011-04-01 @ 23:02:17
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0