Minns ni decoupage-fatet?

Om ni inte minns mitt decoupage-fat kan ni ju ta och skrolla ner lite. Det finns där.

Fatet krävde ju att köksbordet skulle målas och att kökssoffan skulle kläs om.

Nu har jag gjort det. Nu passar inte köksstolarna. Bonden och jag är överens om vilka vi ska köpa. De där stolarna som vi bestämde oss för år 2005. Vi har ännu inte köpt dem. Dels för att de är dyra och dels för att vi inte får tummen ur.

Medan vi väntar på att köpa de perfekta stolarna måste jag alltså hitta några ersättare till de blå som står i köket nu. Det har jag gjort. I sovrummet finns två stolar som kvalar in. De ska nu flyttas till köket. Två stolar från övervåningen ska flyttas till sovrummet. De blå köksstolarna ska flyttas till övervåningen.

Och om någon undrar, ja vi har många stolar. De finns trots denna omflyttning fortfarande många stolar vi inte använder.

Och fatet? Nej, det passar inte. Mitt fina Mateusfat vann den tävlingen.

Bilder utlovas inom kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0