Boktips från Bondens fru!

Jag har en ny favoritförfattare.

Kate Morton.

Tycker du om vackra miljöbeskrivningar och historier som spänner över olika tidsepoker och generationer, där kvinnliga karaktärer är det centrala?

Då ska du läsa Kate Morton.

Nu har jag bara läst två romaner av henne. Den första "Den glömda trädgården" fångade mig på titeln. Den andra "I det förflutna" valde jag för att jag hade läst den första. Just nu är jag frustrerad över att "Dimmornas lek" inte går att få tag på, men lugnas av att "En välbevarad hemlighet" snart landar i min brevlåda.

När jag läst lite om böckerna på internet har det flera gånger kommit upp åsikter angående böckernas omslag på de svenska utgåvorna. Jag håller med dem som kritiserar. Det ser ut som kiosklitteratur. Jag hade aldrig lockats att köpa dem om jag inte kände till innehållet...och jag köper ofta böcker på grund av ett vackert omslag.

De svenska utgåvorna (de med kvinnoansikten, om nu bilderna skulle hamna i fel ordning) visas i bilden längst upp. De engelska (?) nedan är enligt mig vackrare. Miljön lockar mig. Framförallt säger de omslagen betydligt mer om innehållet.

Undra vem som skapade omslagen på de svenska utgåvorna?

Kanske var det Liza Marklund?




Kommentarer
Postat av: furman

Men du den där med trädgården har jag på nattduksbordet just nu, har jag fått den av dej? Fast jag har inte kommit in i den än.... alls. Så jag har löst korsord i en vecka istället.

2013-04-26 @ 12:31:01
Postat av: Anna W

Å älskade den glömda trädgården! har nästa men inte läst än, ska snart. Tyckte oxå att den var otroligt bra, så ska böcker vara, fånga direkt.

2013-04-26 @ 16:02:54
Postat av: Bondens fru

Furman: Nej, den har du inte fått av mig. Jag vet att jag också tyckte att den var lite seg i början, men den blir så mycket bättre!! (Utan artister dock.)
Anna: Du måste läsa "I det förflutna"! Den är fantastisk! Om du vill får du låna dygn av mig :-)

2013-04-26 @ 22:35:13
URL: http://bondensfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0