Kvalitetstid

Ni ska inte tro på mig när jag säger att Bonden och jag aldrig ses och att bondfru-livet innebär en hel del ensamtid.

Bonden och jag ses visst!

Som idag. Först sågs vi när jag åkte hem från jobbet. Bonden var på väg någonstans med pickupen, men vi sågs på grusvägen och stannade och pratade lite med varandra. Sen var Bonden tvungen att åka, för grannen kom bakom i sin bil. Fast hon hade inte bråttom, så jag hann prata lite med henne också, sittandes i varsin bil. Så gör vi på landet.

Sen skulle jag åka till Bynn och hämta ett paket. Då kom Bonden i traktorn med en full spannmålsvagn bakom, så då såg vi igen. Vi vinkade till varandra.

När jag var på väg hem från Bynn mötte jag Bonden, på väg med Fendten för att hämta ett lastbilssläp som det skulle lastas halmbalar på. Bonden slog på stort och blinkade lite med lyktorna. Lite flirtande i vardagen.

Så idag har vi minsann setts tre gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0