Att hitta tillbaka

Den här bloggen måste tillbaka till det den en gång var. Någonstans inom mig finns fortfarande den där vassa spetsigheten. Det är bara det att den helt plötsligt gömt sig bakom rädslan att missuppfattas.

Men vet ni vad? Nu skiter jag i det!!

Därför tänker jag dela med mig av ett sedan länge uppdiktat blogginlägg om vår flygresa till Thailand.

I kön till incheckningen lade jag genast märke till två unga tjejer. Eller rättare sagt, jag lade märke till den ena, för hon var så fruktansvärt mager. Stackars tjej, hon kan verkligen inte må bra, tänkte jag och tyckte uppriktigt synd om henne. Ända tills hon hamnade framför mig på planet och utan att se sig för fällde sitt säte rätt i huvudet på mig när jag böjde mig ner för att ta av skorna (nej, det är ingen fara, jag har inte fotsvett). Sen tyckte jag ändå mindre synd om henne när hon inte fällde upp sätet under måltiderna.
Till saken hör att tjejen och hennes kompis fick platser på helt olika håll i planet. Varför vet jag inte, kanske de hade bokat sent. De ville i alla fall sitta närmre varandra. Förståeligt, det hade jag också velat. I alla fall ber den tjejen som sitter längre fram en man bakom att byta med hennes kompis. Det ville inte han. Hon kommer då bak till oss där kompisen sitter (med sitt jävligt lutade säte).
- Alltså fatta att puckot inte vill byta!!!??? Fast jag sa att du hade plats vid nödutgång och skitmycket plats. Det kan han ju behöva fettot!!! Alltså, är du ett fetto får du väl köpa två platser, precis som är du lång, då får du också köpa två platser (och be flygvärdinnan skruva loss den främsta av dem?) Äh, nu ska jag gå tillbaka och fälla bak sätet skitlångt!!

Jag vet inte om jag håller henne om hur "fetton" och långa människor ska sitta på planet. Men en sak vet jag. Skitjobbiga tjejer ska sitta långt i från varandra. Det ser ödet till.

Hade hon inte varit så otrevlig kunde jag lärt henne ett och annat om hur man byter plats på planet. Det har jag gjort. Man ser bara gråtfärdig ut och förklarar sin flygresa. Och hade hon velat veta hur man får plats på ett överfullt tåg i Indien kan jag berätta det med. Då gråter man.

För övrigt ville ipaden byta ut ordet "fotsvett" mot Forsberg. Peter Forsberg?


Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Än är inte den sista idioten född!! (By the way: Peter Fotsvett, då eller?? Hahahaha!!!)

2013-01-25 @ 20:33:55
Postat av: Åse

You're back :) härligt. Du ska inte bry dig om att bli missförstådd. Så länge du vet om din egen intuition. Det finns alltid de som vill missförstå men det är deras problem. Kram och vässa pennan den är saknad

2013-01-26 @ 22:53:07
Postat av: Sus

Öh..jag blir stum.

Måtte aldrig mina barn bete sig så.

2013-01-29 @ 21:18:53
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: Bondens fru

Sus: Det tror jag inte att dina barn skulle göra. Men för säkerhets skull är det bäst att du följer med dem varje gång de åker till Thailand ;-)

2013-01-29 @ 21:31:15
URL: http://bondensfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0