Hur man chockar ett gäng andraklassare

Vid dagens pedagogiska måltid (sånt som jag äter måndag-fredag är alltså inte lunch) berättade en flicka med glädje att nu börjar äntligen Melodifestivalen på lördag!!

Då berättar jag att när jag var liten var det bara en enda Melodifestival och sen en enda Eurovision.

Fem fågelholksansikten vänds mot mig. Vad sa hon? Vad menar hon? Nej, det kan inte vara sant? Frågorna hopar sig i deras söta ansikten. Ögonen blir stora som tallrikar.

- Vaaa?? Bara en Melodifestival?? Bara en??!!!

Det är bäst att jag väntar tills i morgon med att tala om att denna enda Melodifestival visades i en av de två tv-kanaler som fanns och att om man ville ta med sig moBILtelefonen var den stor som en handväska av mediumsize, med tillhörande axelrem.

Efter det avslöjandet kommer de tro att jag fick göra upp eld genom att snurra två pinnar mot varandra varje gång det skulle lagas mat. Trots att deras fröken spelar Gangnam style på högsta volym när tänderna ska flouras så är hon lastgammal.


Kommentarer
Postat av: Åse

*ASG*

2013-01-31 @ 17:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0