Bondens nya tatuering

Bonden har en tatuering på underarmen. Det är en text på maharathi (språket man talar i Maharastha, den delstat i Indien som Bonden kommer ifrån). Texten är hämtad från den bonad som Bonden hade med sig när han som niomånaders baby adopterades till Sverige och betyder "Herren vårt hem välsignat gör". Alltså finns det lite djup i tatueringen.

Nu funderar han på att höra en ny tatuering, även den med anknytning till Indien.

För några år sen besökte vi Indien och det barnhem Bonden kommer ifrån. Vi lärde då känna en norsk kvinna, vars föräldrar grundade barnhemmet (det drivs än idag av en norsk organisation). Efter en blick säger hon genast att Bonden är pauri, alltså att han kommer från ett folk som lever uppe i bergen. Detta kan hon bl a se på hans ljusa hy och mycket smala anklar.

Vi har haft lite roligt åt det genom åren, det här med pauri. När Bonden bröt foten 2008 påpekade ortopedläkaren de smala anklarna.

- Det är för att jag är pauri, sa Bonden.

- Jaha, då förstår jag, säger läkaren.

(Jamenellerhur?)

Nu åter till tatueringen.

Jag tycker att Bonden ska sätta följande tatuering i nacken.

"Made in India - by Pauri"

Hur många röstar för den?

Kom igen nu!


Kommentarer
Postat av: Åse

Jag går all in på den :)

2013-06-18 @ 21:05:26
Postat av: Ting

Hahaha! Kööör!

2013-06-18 @ 21:22:19
URL: http://youknowting.blogspot.se
Postat av: Jill

Klart han ska ha den texten. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0