Men allvarligt, det var inte bättre förr

Ibland får jag flashbacks från mina musiklektioner på mellanstadiet. Texterna sitter där än idag.

Eller i alla fall delar av dem:

"Kalinka, kalinka, kalinka kalin
I min trädgård växer bär som jag brygger till vin"

"Allting på jorden som
det skall förgås.
Men vår fru musika, men vår fru musika, men vår fru muuusika
hon skall beståååå"

"På vår balkong, på vår balkong
hoppar bofinkarna hage hela dagen lång (upprepas)
Men runt omkring, men runt omkring, sitter sparvarna och tjurar och gör ingenting (upprepas)
JA SÅ GÅR DET TILL NÄR MAN GÖR SOM MAN VILL (upprepas)"

Detta sjungs i kanon. Ja, eller när jag sjunger det för mig själv är just det där med kanon lite svårt.

Här kommer en till:

"Öka farten öka mer, kanske kan vi imponera, oj en driva, jodå flera, känner du dig snopen! (här sjöng killarna alltid snoppen)

VAD VAR DET FÖR FEL PÅ MUSIKUNDERVISNINGEN??

Det fanns moderna låtar, det var ju 90-tal för fasen!

För övrigt använde vi den här sångboken (till förbannelse för jag minns den som igår!)

Jag känner inget behov att köpa mig ett exemplar.


Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Kan vara tråkiga sånger nu också, eller vad sägs om "Man ska inte göra en höna av en fjäder", ugh... Skittråkig!! Tycker en fröken som älskar rock´n´roll!!!

2013-03-13 @ 12:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0