Jomen precis så är det

Tidningen Land. En tidning för människor på landsbygden. En tidning som alla (typ) lantbrukare får på grund av sitt medlemskap i LRF. En tidning som deras fruar läser eftersom de självs inte har tid och om de har tid så läser de bara lantbrukstidningen eller ATL.

Nu ska man tydligen rensa ogräs tillsammans för att bli lyckligare. Det betyder alltså att jag ska vänta med att rensa ogräs tills Bonden jobbat klart? Det brukar vara någon gång mellan nio och tio på kvällen, men det kan också vara mellan tio och elva eller senare än så.

Tänk så lyckliga vi ska bli. Skit i att det förmodligen slinker med en och annan blomma eller planta eftersom vi inte kommer hinna rensa klart innan det blir mörkt. Det gör väl inget?

Just nu, när Bonden inte bara jobbar mycket utan jobbar extremt mycket tycker jag att Land är en skittidning.

Jag gissar att jag inte kommer att hamna bland deras bloggtips någon mer gång.






Kommentarer
Postat av: Sus

Min kompis Åsa är krönikör i den tidningen.
Ska kolla vem som rensar ogräs hos dem =D

2013-05-31 @ 20:31:41
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0