Kära dagbok

Ibland (ofta) blir jag lite stressad över vad jag ska blogga om. Den här bloggen har aldrig varit en direkt dagbok, men den kanske kan bli?

Idag har jag i alla fall gått en lång promenad med mina elever. Vi åt lunchmackor i en hage full med koskit, precis bredvid en å. Där fick barnen håva och en elev fick upp en kräfta. Efter det planerade jag de fyra kommande skoldagarna in i minsta detalj.

Efter jobbet blev det mat direkt (för så mätt blir man inte på två mackor, även om det intas bland koskit). Sedan satt jag en timme med bokföringen. Bara för att jag skulle härda ut de övriga 50 verifikationerna åkte jag till Äjjka i Bynn, lämnade en film och ett paket samt hämtade ut ett jättestort paket med produkter från Living and Room. Allt var supersnyggt. Jag ska visa er bilder en annan dag. Väl hemma igen tog jag bort plasten som skyddade altangolvet från målarfärg. Min mor och jag har nämligen målat räcket vitt i helgen. Det tog mer tid än man kunde tro men ack så fint det blev. Bilder kommer. Sedan satt jag två timmar till med bokföringen (måste komma ihåg att ta lite i taget i stället och inte allt på en gång). Vid nio var jag klar. Då lagade jag middag. Eftersom det är lika bra att hänga i medan man har ångan uppe så plockade jag ur diskmaskinen, vek en korg tvätt och plockade i ordningen på en gigantisk klädhög i sovrummet. Jag förstår inte vem det är som envisas med att lägga mina kläder i en stor hög jämt. Jag som själv alltid lägger allt på rätt plats (jag ljuger lite ibland också).

Sen tog jag ett varmt bad och gick nästan under av trötthet och fick vatten i näsan. Nej, allvarligt, det var ingen fara. Jag kollade på Skärgårdsdoktorn och läste om hur UnderbaraClara kemikalierensade sitt hem (just med det sista fick jag lite ångest).

Nu borde jag verkligen sova.

Väntar bara på Bonden som sår gödning (kunde ju vara kul att se honom). Det ska nämligen bli regn. Då blir alla bönder som galna.

Väder. Det är viktiga grejer.



Kommentarer
Postat av: furman

Du har ju varit på konfirmation i helgen också! :-)

2013-05-15 @ 10:32:04
Postat av: Bondens fru

Jajamen, och fint var det!

2013-05-15 @ 11:26:03
URL: http://bondensfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0