Det där med bildminne

Jag tittar sällan på svt, men som den matfantast jag är så har jag fastnat för "Det stora matslaget" (fast jag avsky namnet!).

Vid premiärprogrammet hakade jag upp mig på att jag kände igen huset där själva slaget äger rum. Varför? Jag har inte varit där. Jag antog att jag hade läst om det i "Gods och gårdar", men jag hade bestämt är mig att jag hade sett det i rörliga bilder. 

Idag är det dags för program nummer två. Kameran sveper över herrgården. Då kom jag på det!
Det är ju familjen Bovallius Villa Björkudden! Från "Skilda världar" ju!

Sjukt nöjd med mig själv. 
Sjukt bra bildminne. 
Sjuk onödig fakta. 




Kommentarer
Postat av: S

Det är även med i SNN news på TV4 :)

2013-10-30 @ 22:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0