Grattis Google på födelsedagen!

Idag fyller Google 15 år. 
Grattis Google!!

En sak slog mig. Jag är så gammal att jag minns första gången jag surfade på internet. Det var när jag gick i sjuan och satt i skolans datasal. Jag använde mig av webbläsaren Netscape (någon som minns den?) och sökte via sökmotorn Altavista (den då?) på IFK Göteborg. 

Jodå, det fanns en tid då fotboll var mitt största intresse. 

Och ja, jag har ett jävligt bra minne. Det är jobbigt ibland. För andra mest då. Bonden typ. 

Minns du ditt första surfande på nätet?

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha.. jo nog minns jag och det var långt efter skoltiden! Det var på jobbet och jag tror det var runt -95/-96 eller så.... och visst var det altavista som gällde då.
Jag minns också skolans jättemaskiner, datasalen på Lysingsskolan med abc80-datorer dit man fick gå en gång per termin eller så. Jag minns min kusin vars mamma jobbade på Luxor i Motala och FICK TA HEM sin abc80 över helgerna ibland. Vilken lycka att få sitta på pojkrummet och spela sänka-skepp med honom.
Jag minns gymnasietiden då vi fick lära oss bokföring, först på T-konton på stora pappersblad och sen i datorer. Inget Windows här inte utan det var MS-DOS för hela slanten.
Hälsningar Marie som inte tänker berätta att hon också minns första gången som hon tittade på färg-tv!

2013-09-29 @ 16:10:15
URL: http://lyckansland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0