Det var det där att vara bondmora...

Idag är jag hemma och är sjuk. Vid tio-tiden ringer det på dörren och "My heart will go on" spelas i köket (min ringklocka gör så!). Det är en trevlig man från Vattenfall som undrar om det går bra att de bryter strömmen lite tidigare än planerat?
-Javisst, säger jag, det gör ingenting!
Sen går jag och sätter mig vid datorn igen. Gissa om jag blir förvånad när den bara plötsligt slocknar!? Just det ja, datorer kräver ström...
Sedan blir jag vansinnigt kaffesugen. GRYMT kaffesugen. Och kaffebryggare kräver stöm! Men jag har ju en järnspis, tänker jag, och blir på ett strålande humör igen.
Men till en järnspis krävs det ved, väldigt små vedpinnar. Så jag går ut i maskinhallen och kräver i vedhögen. In igen och tänder i spisen. Direkt på med en liten gryta med ca 2 dl vatten i. Eftersom jag vanligtvis kokar vatten på en induktionshäll ställer jag på grytan direkt, det är väl så man gör?? På en induktion skulle det ha tagit ca 30 sekunder. 40 minuter senare har vattnet börjat småkoka. Strömmen har varit tillbaka i ca 20 minuter och jag har redan druckit mitt kaffe. Hur gjorde bondmororna förr???

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Jag förstår ditt problem..! Att allting ska vara beroende av ström. Suck.



Världens bästa grej att du skaffat blogg btw :D

2009-08-29 @ 07:20:03
URL: http://emth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0