Dagens I-landsproblem!

Bloggstress. Jag är bloggstressad. Hur i hela friden hinner Foki och de andra på "mest aktiva"-listan med? Jobbar de inte? Går de inte i skolan? Finns det ett bloggprogram på gymnasiet som jag inte känner till? Kan man få a-kassa om man bloggar? Eller är de så grymt stora och kända att de tjänar stora pengar på att just blogga?
Shit vad orättvist.
Här sitter jag, en bondmorefröken, helt utan bloggidéer. Som är skitskraj för att tappa några av sina få läsare om hon inte bloggar varje dag, minst en gång.
Vet ni att jag drömde att jag vann blogg-SM för ett tag sen? JAG fick pris på den stora galan. För de ville ha någon som ingen kände till...
Jag skulle visserligen ösa ur mig en hög med skit till höger och vänster, men det går inte, för jag är ju inte anonym.
Men jag kan tala om att jag har kramp i vänster stortå, en full diskmaskin att plocka ur och en sen middag att laga. Och bloggstress.

Min fråga är till er där ute är:

Överger ni mig om jag inte bloggar varje dag?


Kommentarer
Postat av: Furman

Så klart inte! På tal om nåt annat du var inte alls ful i skolkatalogen!

2009-11-09 @ 21:34:41
Postat av: fröken Elin

Jag var skitful i skolkatalogen!!! Det går inte att förneka.. Men det var snällt att du försöker övertyga mig!

2009-11-09 @ 22:38:08
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Annica

Nejdå, nejdå! Tadelugnt :-)

2009-11-09 @ 23:18:48
URL: http://annica-minvraavvarlden.blogspot.com
Postat av: Gustaf

En webbkonsult överger aldrig sina kunder :-)

Skriv när du får inspiration, det blir bäst så, tror jag!

2009-11-09 @ 23:23:24
Postat av: Tina

Never ever =)!

2009-11-10 @ 09:14:30
Postat av: Emmelie

Såklart inte!:)

2009-11-10 @ 09:34:02
URL: http://emth.blogg.se/
Postat av: Anna

2009-11-10 @ 19:30:35
Postat av: Anna

Åhhh det förra blev fel... sorry!



Jag överger dej aldrig gumman, skriv när du orkar och hinner. Men dina inlägg förgyller helt klart =)

2009-11-10 @ 19:32:31
Postat av: Frida Hjertstedt

Hej!

Läser ofta din blogg även om jag inte kommenterar så mycket. Du skriver så humoristiskt. Kommer läsa även om du inte skriver varje dag.



Skriv på.

2009-11-10 @ 19:36:36
Postat av: eva

nope. absolut inte.

och du är fantastiskt rolig. även när du tror att du inte har nåt att skriva om.

det har du.

Men vila när du vill. stressa inte.

och jag tycker att du är 100 ggr bättre än Foki.

skulle nog kunna dra till med 1000 ggr bättre faktiskt.

ser fram emot nästa inlägg...no stress ;)

moahahahaha

2009-11-10 @ 22:29:39
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: eva

nope. absolut inte.

och du är fantastiskt rolig. även när du tror att du inte har nåt att skriva om.

det har du.

Men vila när du vill. stressa inte.

och jag tycker att du är 100 ggr bättre än Foki.

skulle nog kunna dra till med 1000 ggr bättre faktiskt.

ser fram emot nästa inlägg...no stress ;)

moahahahaha

2009-11-10 @ 22:29:59
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: Tove

Äh, om folk drar för en sån grej så var du ändå inget bra! ;) Skämt åsido så är det nog lugnt.



Känner mig lite träffad av inlägget. Jag har hunnit blogga massor senaste 1,5 året för att jag först pluggade, sen var ledig tre mån och väntade på bebis och nu är mammaledig med oerhört nöjt spädbarn som sover mkt.



Tror att jag alltid kommer hitta bloggtid. Tycker det är så kul och har så sjukt mkt i huvudet.



Ta en skön paus nu om du vill!

2009-11-11 @ 00:04:14
URL: http://snovas.blogspot.com
Postat av: Daniel

Äh skriv när du hinner!



Kör alltid mitt race. När jag var på aktiva listan å hade mitt livs chans att få fler läsare så tog jag paus ett par dar. Eftersom energin var borta.



Läsarna består alltid!!!!

2009-11-11 @ 11:54:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Magda

Jag tror att man bloggar bäst om man bloggar då man har lust! Att krysta fram något blir sällan bra för min del iallafall! Och de läsare som "måste" ha ett eller flera inlägg om dagen och överger en pga av det är kanske inga läsare att ha?



Beträffande Foki, som ju har en blogg i en annan kategori än dig (hon är väl 16 år?) så går hon i skolan och har varken diskmaskin eller bonde att ta hand om.



Ta det lugnt om du känner för det! Riktiga läsare (dvs de som är intresserade) finns kvar! Och glöm inte att det är LIVET och dina RIKTIGA vänner som räknas! Vi andra är bara fiktiva personer som du kanske aldrig kommer att träffa!



Kram!

2009-11-11 @ 12:16:02
URL: http://magda.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0