Det är registreringskylten som gör det!

Vi körde om en bil på motorvägen idag (!)
Bilen hade reg-numret: "JURIST"
Så vad säger nu detta om jurister?
Jo:
Att jurister kör Passat, med några årsmodeller på nacken.
Att jurister är ganska präktiga, med tanke på bilmodellen.
Att jurister inte tjänar så mycket pengar som jag trodde, med tanke på bilens ålder.
Att jurister är dåliga på att backa, med tanke på den tydliga "stolpbuckla" som fanns på bakluckan.
Att jurister känner stolthet över sitt yrke, så mycket att de köper in en specialbeställd registreringsskylt för att tala om att han eller hon är just JURIST:

Tillägg på min önskelista:
En reg-skylt med texten BONDE, en med texten FRÖKEN.

FRÖKEN-skylten tar vi på den nya bilen. Det är viktigt att visa vem man är.

Var ska vi då sätta BONDE-skylten?
På traktorn?
På skördetröskan?
På skottkärran?
På snöskyffeln?
På pannan?

För alla de där sakern är sånt jag inte befattar mig med...

Kommentarer
Postat av: furman

den ska sitta på crossen såklart!!!

2009-11-26 @ 21:04:52
Postat av: Magda

I en fet guldkedja runt halsen.

2009-11-26 @ 21:52:21
URL: http://magda.nu
Postat av: fröken Elin

Furman: Men crossen är ju jättetrasig, så den talar vi inte högt om!

Magda: Ja, det låter bra. Då blir han ju en blattebonde! ;-)

2009-11-26 @ 22:37:29
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Väldigt mycket fördomar om jurister märker jag ;) (När jag väl är färdigutbildad och inte får nåt jobb, får jag komma tillbaka till er då?)

2009-11-26 @ 22:41:24
URL: http://emth.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Hmmmm.

Jag körde passat förut. Är varken jurist, präktig (…?), dåligt betald, kass bilförare (…?). Men kanske hade jag dålig smak. Men köpte ingen skylt som det stod NÖRD på iaf ;-)

men så bytte jag och blev inte nåt av allt heller. Utom Volvo-tråkig. Men nu åker den snart sin sista tur med mig tror jag.



Sen så funderar jag... Hmm, undrar vad som händer om du/ni gifter er, kan du va fröken då? Ja jo, i skolan såklart. Men innebär det att fröknar förr aldrig var gifta? Hmm, får klura lite på den.

Och på vilken som blir en nya bil. En europeisk antar jag iaf.

2009-11-26 @ 23:15:18
Postat av: G

PS. Kom på det precis. Han kanske fick en sån j-a dålig skylt (som t ex den jag såg på stan ikväll, EGO åsså nåra siffror) så han kände sig tvungen å handla. Men varför JURIST...? Finns väl liiite roligare.

2009-11-26 @ 23:16:54
Postat av: fröken Elin

Emmelie: DU är alltid välkommen, det vet du!

Gustaf: Jag har också kört Passat. Om man jämför med den blatte-BMW Bonden körde förr, så ja, då är den präktig. Jag har övergett Europa för att köra japanskt, trodde aldrig det skulle ske, men ack va jag smälte av den nya Avensis-modellen. I garaget finns dock en europeisk, lastbilregad Audi och en amerikanare. En kluring: Varför kör så många bönder Toyota?

Och nej, fröknar förr var inte gifta. De slutade som fröknar efter bröllopet för att vara hemma och föda barn, i stället för att lära barn.

2009-11-26 @ 23:38:23
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0