Vad har ni gjort idag?

Jag gick upp, på en lördag, klockan halv sex.
Inte bra.
Vad som är sämre är att jag somnade klockan tolv.
Fast sämst är att jag var vaken mellan halv tre och halv fem.

Varför upp i ottan på den LEDIGA DAGEN?
För att den inte var ledig.
Klockan 06.20 gick bussen till Mattebienetten i Skövde.
Lärare är ett pratglatt släkte. Även, eller särskilt, jag.
Men inte 06.20 en lördagsmorgon (eller ingen annan morgon heller för den delen).
Tack gode Gud för att någon uppfann MP3:an.

Till Skövde anlände vi i god tid. Men det blev en lärorik och värdefull dag, extra rolig för att jag har härliga kollegor omkring mig!

Att sen komma hem till Bonden som bjöd på entrecot och rostade rotfrukter med grillsås, gjorde inte dagen sämre. Att detta tillagades medan jag låg i ett skumbad, drickandes ett glas rött (och faktiskt kollandes på Mona-Lisas leende på den portabla dvd:n) gjorde mitt liv allt annat än äckligt.
Behöver jag säga att jag älskar min Bonde? Massor....

Vad gjorde ni då?


Kommentarer
Postat av: Gustaf

Du har det bra du... <ler stort>

2009-11-21 @ 23:37:53
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Jag och Sven-Bertils fru konverserade medan Sven-Bertil och Mr Strongson lyssnade/spelade luftinstrument/fjantade över varsin whiskey och Spotify!!!

2009-11-22 @ 16:03:31
Postat av: Åse

Åhh va härligt när både sinne o kropp får sitt. Här var det mest trädgårdsfix

2009-11-22 @ 18:02:11
URL: http://blogg.sjalsverkstan.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0