Varför inte fortsätta lite till?

För det var väl en väskblogg jag skulle ha?



Den här, från Mexx, har jag fått av Bonden i julklapp. "Jag ber, han ger".



Min giraff! Lite härligt galen.. från http://bagsandfashion.com


Vem har sagt att väskor ska vara praktiska? Inte jag i alla fall. Denna handledsväska i rött skinn kommer från MQ.



Vintagefynd (köpt på loppis) Jag betalade 30 kronor och väskan är i präglat skinn och i mycket bra skick. Jag älskar att alla andra inte är så väsktokig som jag. Kommer användas mycket i vinter!


Från Rizzo, rymmer mycket mer än man tror.


Jag minns att den här faktiskt kostade mer än den var värd. Särskilt med tanke på att jag bara haft den några gånger.


DEN HÄR är också använd ett fåtal gånger. Men så lycklig jag var när jag hade köpt den. Från DKNY.


Den här köpte Bonden till mig när jag var så ledsen och inte trodde att jag skulle bli glad igen. Om det hjälpte? Ja, lite. Dessutom är det en av Fru Furmans favoriter.



Det var kärlek vid första ögonkastet. Det bara var det.


Vem kan säga nej till de här blommorna? Jag valde mellan denna och en rosa. Jag gjorde helt klart rätt val.


Favoriten sommaren 2008. Inköpt på Mango i Innsbruck.


Den här köpte jag (eller just det, Bonden betalade) i juni 2009. "Fin som en apelsin" är ett omdöme om denna.


Min Pocahontasväska. Från Zara, sommaren 2009.


Den här har jag ärvt från min söta farmor. Den är så fin.


Väska (från Friis) med matchande skor. Behöver jag säga att jag köpte väskan först, sen skorna?


En partyväska. Synd att jag sällan går på party. Jag köpte även denna på Mango i Innsbruck, 2008.


Ibland kan man behöva trösta sig lite. Som när en äcklig gubbe trakaserar dig i telefon. Då var denna en fin tröst.


Ljuvlig sommarväska. Från La Reudoete.



Mamma köpte denna till mig på Kanarieöarna. Pappasomvetallt höll med om att flickan behövde en väska till.


Ännu en rosa (jag har matchande plånbok till denna). När jag i somras köpte rosa skor tänkte jag genast på att köpa en matchande väska. Men det behövde jag inte. För jag hittade minst sju i garderoben.


Stor och härlig, perfekt till stranden. Jag köpte denna i Italien 2006, en resa där det blev ett och annat väskinköp.


Men denna kommer från Indien, Goa igen.


Också från Indien. Jag köpte den i Agra, men mest för att affärsinnehavaren skulle låte oss låna internet. Sen gav han mig en scarves, eftersom att det var juldagen.


En riktig sommarhit! Köptes i Italien 2006.


Vintageväska. Jag har aldrig använt den, men eftersom jag köpte den i somras så kanske det blir dags nu när hösten är här. Ärligt talat hade jag glömt bort att jag hade den.


Jag minns att denna var jättebillig på rea. Men lite läcker är den allt.


Den här har massor av palijetter, syns inte riktigt bra på bilden. Jag borde snart använda den igen.


Vet ni vad som hände med den här? Jo, när vi skulle besöka Taj Mahal var jag tvungen att lämna in väskan (om det skulle vara bomber i den). Och då skrev de på den! Jag fick samma nummer på en liten lapp, men låt mig säga så här: Tur för den vakten att det inte gällde några av mina favoritväskor, för då hade han önskat att det var en bomb i väskan. För det hade varit lugnare.


Julklapp från Bonden. Ett litet mästerverk från Indiska.


Vintagefynd som jag har pimpat med en ny axelrem.


Den här köpte jag i Italien, och det är så fint kalvskinn till denna. Tänk vilken lycka för den kalven, att bli en så fin väska och inte en stor ful tjur.




En gång köpte Bonden en radiostyrd bil till sig för 5000 spänn. Så då fick han köpa denna till mig (den kostade inte ens 1000 spänn). Jag har haft mer glädje av väskan än Bonden av bilen.



I den här, från Lindex, får man i hur mycket som helst. Problemet är att hitta det sen.



När jag tänker på min farmor och hennes väska är det denna jag tänker på. Jag ärvde den efter henne.



Sen köpte jag denna, snarlika, på Sisters.



Vintagefynd som jag allra helst vill byta ut axelremmarna på, men jag har inte hittat något bra ännu. Visst är det lite "Bennetton 1990-tal" över den?





När jag var i Stockholm köpte jag denna. Mmmm vad jag gillar den!


Det var en del ur samlingen det. Det är som jag brukar säga, jag köper dem "för jag hade ingen sån".
Om jag inte hade så många skulle jag kunna haft några få av betydligt dyrare märken. Men jag kan helt enkelt inte stå i mot. Men jag har ju siktat in mig på en viss väska, vi får se hur det blir i framtiden...

Men vilken var DIN favorit?


Kommentarer
Postat av: furman

Tack! Den blåa är fortfarande min favorit!

2009-10-31 @ 19:10:12
Postat av: furman

Men jag gillar flera av dem!!! Den du köpte sist var grym!!!

2009-10-31 @ 19:14:37
Postat av: eva

ojojoj...var förvarar du dina guldgripar???

väldigt många fina minsann...men den finaste var den svarta vintageväskan som du hade glömt att du hade...love it. sen tycker jag att den vita å gröna med rosett i förra inlägget var grann, och den senaste köpta handväskan från helgen i sthlm var en riktig skönhet...grattis till en finfin samling!

2009-11-02 @ 09:38:35
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: Åse

... jag är mest imponerad över bondens inblick i väskvärlden och hans inköp... en helt ny värld måste öppnat sig för honom... :)

Den bruna med blommor är fin... och många andra... själv har jag snarare väskfobi och bär omkring på alla mina prytlar i händerna och fickorna... väldigt smidigt??!!

2009-11-02 @ 10:41:46
URL: http://blogg.sjalsverkstan.se/#home
Postat av: Emma

Oj jisses!!! Aldrig mer ska gubben klaga på mina väskor, har typ 3 eller nåt!!! Ha ha!



Många fina väskor....

Kalvskinns väskan var nog favoriten, till salu? hi hi!

2009-11-02 @ 11:07:57
Postat av: fröken Elin

Kul att ni gillar dem! Åse: Bonden har varit med under nästan hela resan (vi var bara 18 när vi blev ihop) så han är van! Han har cross och bilar, jag har handväskor, det är så rättvist så! ;-)

2009-11-02 @ 18:24:40
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Tina

Såååååå facinerande! Min favvo är den från Italien 2006- mkt natur och så lite inslag av glitter och glamour. Den skulle jag kunna identifiera mig med =)! Äger typ ingen handväska själv men har en röd typpåse som det står "School is cool" på. Den brukar jag ha på alla dessa möten som jag går på....

2009-11-02 @ 23:41:32
Postat av: fröken Elin

Ååå Tina, jag vet hur "School is cool"-kassen ser ut, den är jättefin! Och det stämmer ju!

2009-11-03 @ 18:09:21
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Äjj-Käjj

Hahahahaha, Ja, kalvstackarn är nog själaglad nu :-D

2009-11-05 @ 22:48:12
URL: http://kaydinasvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0