Visdomens källa har sinat...

Just nu funderar jag på om det ska stavas "visdomen" eller "visdommen". Nej, det senare förslaget såg ju inte klokt ut. Ordet har sitt ursprung i dom. Så vi skippar dubbelteckningen. Vid närmare eftertanke så är det inte kort vokal.

Jag känner inte att jag har något klokt att förmedla idag. Det är liksom tomt.
För jag är skittrött.
Jag åkte hem tidigt från jobbet idag, eftersom jag jobbat lite längre flertalet dagar.
När jag kom hem kom jag på att jag skulle äta lite. För jag hade ätit en clementin.
På hela dagen.

Intressant va?

Jag skulle ju kunna blogga om mina katter. Eftersom det är populärt att INTE skriva ut sina barns namn i bloggen, undrar jag om det samma gäller för husdjur? (Jag förstår självklart varför en del väljer att inte skriva ut barnens namn, så det var ingen kritik. Jag gör mig bara löjlig. Över mig själv och att jag är så barnsligt förtjust i mina djur).


Här har ni dem, Storkatt och Lillkatt. Tro inte att detta är en vanlig syn. Oftast jagar de varandra i torpedfart genom hela huset, fräser och slåss.




Dte beror på att Lillkatt är en kaxig jävel. Häromdagen gav hon sig attan på att skrämma iväg grannens hund. Som för övrigt är en blandning av schäfer och rottweiler. Hunden såg ganska spak ut.

Kommentarer
Postat av: furman

Alltså, det här inlägget andas en kommande förkylning Elin. Du blir inte sjuk förrän på fredag eller tidigast torsdagnatt ok?!? Helst inte alls, men om du nu måste bli sjuk....

2009-10-07 @ 19:49:50
Postat av: fröken Elin

Jag får inte bli sjuk före söndagkväll. Men undra vad mina kollegor skulle tycka om det. Nej, jag tänker inte bli sjuk alls. Absolut inte.

2009-10-07 @ 20:17:45
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Lillkatt har DAMP...

2009-10-07 @ 22:19:05
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Tror du får smitta mig med din djurkärlek :-) Skulle behöva det!

2009-10-07 @ 23:00:01
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: fröken Elin

Fyranyanser: Jag har bara kärlek till katter. Eller kanske till en del andra djur med. När man börjar kan man liksom inte sluta. Men möss har jag inte kärlek till, som du kanske såg i ett tidigare inlägg.. ;-)

2009-10-08 @ 23:19:21
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0