Lägesrapport!

Igår körde Bonden km i cross. I ett hopp försvann cykeln och han for i backen från 3 meters höjd, med en fart på ungefär 60 km/h.
AJ!
Aj i ryggen.
Idag var vi på akuten på US i Linköping. Av erfarenhet vet vi att det inte är bra att komma dit en lördagkväll, därför fick han härda ut till idag.
Vi var nämligen där en gång förra året. Bonden hade kört cross. Fast bara en kort bit, han körde omkull hemma på gårdsplanen och bröt foten. Då blev det ambulans till US vid 19-tiden. På akuten blev Bonden bl a behandlad av den trevlige sjuksköterskan Martin. Sen fick vi åka hem 03.30. Kan säga att jag var något skittrött då.
Idag var jag förberedd. Jag hade en bok med mig och köpte kaffe det första jag gjorde.
Bonden var färdigundersökt och röntgad efter 2,5 timme. Inga skelettskador! (Och jag hann inte ens läsa alla de trevliga Sköna hem-tidningarna).
Vem som behandlade honom denna gången? Jo, den trevlige sjuksköterskan Martin.
Vi har egen sjuksköterska på US!

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Säg till Bonden att han allt får lov att ta det lite lugnt! Men ni kanske kan få klippkort på US!!!

2009-09-27 @ 22:12:32
URL: http://www.123minsida.se/starck
Postat av: fröken Elin

Han får ta det lugnt nu och hålla sig inne den närmsta tiden, för att undvika frikort.

2009-09-27 @ 22:27:50
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Anna

Skickar en kram till Bondestackarn!!!

2009-09-28 @ 01:15:34
Postat av: Ting

Skönt att det inte var nåt allvarligt!

2009-09-29 @ 15:53:24
URL: http://tingeling579.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0