Lite tankar från Överskottsbolaget!

Jag har varit på Överskottsbolaget i Skänninge idag. Där kan man hitta fynd och det gjorde jag. Två svarta, snygga tvättkorgar, svarta ljus, turkosa ljus och MASSOR av glödlampor. Matta glödlampor och klara glödlampor. Sedan 1 september råder det ju nämligen förbud på matta glödlampor, men man får tydligen sälja slut på de matta lampor som finns på hyllan. Jag tycker att det där förbudet är piss. Varför? Jo, det går inte att dimma lågenergilampor OCH de är fulla av kvicksilver.  För att vara på den säkra sidan var Bonden samtidigt på Järnhandeln och köpte glödlampor där. Fast då berättade de att det hade kommit en ny lågenergilampa som går att dimma. Så nu är jag lite mer vänligt inställd.


Annat som jag kom att tänka på när jag var på Överskottsbolaget:

  •  Jag är glad att jag inte är född zigenare, för de har skitfula kjolar.
  • Är det bara kvinnor som ska ha en blå ”träningsblus” i lumpen, eller gäller det även män?
  •  Var gömmer Försvarsmakten plutonen med 6 fingrar? Eller har de sparat in på den nu och därför kunde sälja deras vantar billigt?

När jag åkte hem såg jag en man i rullstol som försökte ta sig upp för en verandatrappa utan ramp. I dörren stod en kvinna med en uppblåst luftmadrass. Jag tycker hon skulle lagt den nedanför trappen i stället.


Kommentarer
Postat av: fröken blund

Va rolig du är!!!

Jag vill att du ska va i min blogg-lista, eller iallafall din blogg.

Går det för sig?

/skepp å hoj

2009-09-03 @ 21:26:21
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: fröken Elin

Självklart går det för sig, fröken blund! Vi fröknar måste hålla ihop!

2009-09-03 @ 21:39:39
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Fredrik Arvidson

Alla har blå "träningsblusar"... där har du svaret! Nice blogg!

2009-09-08 @ 22:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0