Ny karriär x 2!

Jag har en ängels tålamod. På jobbet.
Jag kan vänta ut en elev hur länge som helst till eleven själv kommer fram till rätt resultat.

Hemma är jag noll tålamod. Som t ex den gången jag kom hem, jättehungrig, och det var en fågel i min fläkt. Jag ville inte laga mat utan att fläkten var igång och jag ville inte dra igång fläkten om fågel satt under själva fläkten (tänk så mycket blod och fjädrar det hade blivit då).
Till att börja med var jag inte säker på att det var en fågel. För tänk om det var en fladdermus, de är ju skitäckliga (tror jag, har aldrig sett någon på nära håll). Så jag ringde till min pappasomvetallt. Han fick lyssna på ljudet via telefonen. Jodå, det är nog en fågel. Eftersom pappasomvetallt bor 15 mil bort och Bonden satt i traktorn så ringde jag svärfar och bad om hjälp (bättre att vara två, en som tar bort fläktfiltret och en som håller en säck under). Han skulle komma så fort han kom hem från jobbet. Det gjorde han. Fast innan han gick in i köket gick han ut på åkern för att prata med Bonden.
Noll tålamod var det. Snabbt fram till fläkten, ner med filtret, fågeln satt över fläkten, drog igång fläkten, wrooom i fläktröret, ut och kollade, jo där satt en någon medtagen sparv på taket.

Idag upptäckte jag att det var stopp i toalettstolen. Inte tvärstopp, men det tog ett tag innan vattnet rann ut i vattenlåset till rätt nivå. Jag har inte tålamod att ha det så och Bonden satt i traktorn som vanligt.
Så jag ringde till pappasomvetallt.
"Du får sticka ner handen ut i kröken och röra runt"
"MEN FY VAD ÄCKLIGT!!!"
Fast utan tålamod och med en jävla envishet så gjorde jag det (med en påse runt handen).
1 timme och ett rör senare så fungerade det som det ska. Envisheten vann över tålamodet!
Rörmockare tjänar nog bättre än lärare. Jag ska börja en ny karriär.

Fast annars kan jag bli pizzabud. Jag har hämtat en pizza till Bonden ikväll. Den kostade 95:- och jag betalade med en femhundring. Pizzabagarn plockade upp en bunt med hundralappar ur fickan.
5-kronan hade han dock i kassaapparaten.

Det är rätt billigt när jag hämtar pizza. En gång när Bonden hämtade pizza gick det på 3200:- + två pizzor.
Så jag skulle kunna bli pizzabud också. Vi har inget sånt i Bynn. Då ska jag köra med Bondens pizzaracer.

Kommentarer
Postat av: fru furman

Jag tycker att du ska fortsätta att vara fröken jag!

2009-09-17 @ 22:01:13
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Maria

Förstår att svärfar kom fort. De har en benägenhet att göra det de där Hultmans ;-)

2009-09-17 @ 23:20:58
Postat av: fröken Elin

Fast ärligt, så tror jag svärfar var hemma och drack kaffe först.

2009-09-17 @ 23:34:54
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0