Det är STORT!

En liten anledning till att vi åkte till USA var mina fördomar. Jag vill gärna ha fördomar om detta Storebrorsland. Jag har faktiskt massor av åsikter om dem. Så nu har jag varit där, så ingen kan säga att jag inte vet något om det.

Som till exempel att allt är jättestort i USA.

Det är det.



Skyltarna är jättestora.
Hit fick man inte åka. På vägen hit fanns det massor av skyltar som envist påstod att den här vägen inte nådde till Hollywoodskylten. De skyltarna hade fel.

Portionerna är jättestora. Det här är en halv portion. Jag var nämligen inte så hungrig och ville ha något "lätt".

 



Jordgubbarna är jättestora (som kukahuven, det sa min farmors granne en gång om hennes jordgubbar, när han skulle presentera sig som ny i kvarteret).
Fast de är jättegoda, jordgubbarna alltså. De svenska kan slänga sig i väggen.




Redwoodträden är jättestora. Ni får kolla hur små människorna är för att få en uppfattning. Maffigt!



Så var det bilarna då. Jättestora. Jättemånga.
Just såna som får Bonden att gå helt banans. Vi har tittat på MÅNGA picuper. Fast jag har ju fått shoppa massor, så det gör inget.




Alltså, en sak har jag ärvt efter min far. Sätt någon i förgrunden, när man egentligen vill fota något i bakgrunden.
Människorna är JÄTTESTORA!
Jag vet att jag är en elak jävel. Jag har heller inte påstått något annat.



Kommentarer
Postat av: furman

Alltså Elin, minns du min Romresa i november? Jag tycker att vi ska resa runt hela världen och sedan publicera årets bästa reseguide tillsammans. Det blir en succé, bara att hitta sponsorer. Kanske tidningen Land?

2010-04-27 @ 09:22:30
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Åse

Japp kan bara hålla med efter att ha bott 1,5 år i USA. Jag fick samtliga fördommar bekräftade.

2010-04-27 @ 19:34:32
Postat av: Gustaf

ÅK, ni två, ÅK! Publicera!

2010-04-27 @ 23:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0