Bondmoran tipsar!

Eftersom det är en GRÅ söndag och jag inte gjort något annat än kollat på "Crowned"-marathon på trean (skönhetstävling för mammor och döttrar, galet beroendeframkallande), så ska ni få ett mattips av mig.

Avokadoröra med räkor på nykokt pasta

(alla mått är ungefära, jag gör alltid som jag känner för)

ca 3 portioner

4 mogna avokado
1 liten burk cremefraiche
500 g räkor med skal
3-4 msk olivolja

salt
peppar
persillade
citron

tagiatelle

Skala räkorna. Mosa avokadon med en gaffel, lägg i en skål och blanda ner creme fraichen. Rör i god olivolja (eller rapsolja för den som gillar det bättre. Diselolja funkar dock inte.) Krydda efter smak med salt, peppar och persillade, eller vad du nu vill ha i (fast kanel blir nog skitäckligt). Ta i lite rivet skal och lite saft från en citron. Blanda till sist i räkorna. Koka pastan.
Servera avokado- och räkröran över nykokt pasta.



GALET GOTT!
Funkar bra på bönder.

Kommentarer
Postat av: Helene

Låter snuskigt gott. Tack för tipset :)

2010-08-09 @ 16:17:57
Postat av: Catharina

Funkar alldeles utmärkt på sjuksystrar och bilmekar oxå :-)



Mmmmmmmmm!!!

2010-08-09 @ 23:18:32
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Blivande brudar och brudgummar också! ;-)

2010-08-10 @ 16:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0