I armvecket, inte på ringfingret

Ni ska veta att det är ganska otroligt att jag verkligen kom hem från årets bröllop. För vet ni hur svårt det är att ordna ny skjuts för andra gången samma kväll, då första skjutsen bangat och den andra skjutsen missuppfattat? För folk har tydligen ovanan att SOVA på nätterna!!
Men inte Asfaltsläggar´n, han var vaken, och som den pärla han är ställer han upp på att köra från Motala till Tranås, transport av oss till Bynn och sen tillbaka till staden som är start och mål på det där cykelloppet för dem som inte vill köra bil runt Vättern. Ni ska veta att det är skitlångt, både att köra bröllopsgäster och att cykla Vätternrundan (fast nu var det ju ingen som gjorde det, bara en liknelse i all sin enkelhet).

Självisk som jag är slog jag mig ner i framsätet, man vill ju inte sitta i ett trångt, varmt baksäte när man är nydansad och genomvarm.

Asfaltsläggar´n och jag pratar om bilar som brummar, husköp, treglasfönster, ny panel, takbyte, dagisflyttar, katter, älgar, rådjur, jobbångest, blingade backspeglar...

Så säger han, och vickar med sitt nyligen ringprydda, vänstra ringfinger:

"Har du fått nån sån här av Bonden än då?"

Nej, men den frågan har jag väl ALDRIG hört förr?? Om jag fick en krona för varje gång jag avdräpt den. Så vad svarar jag då?

"Nej, men jag har fått en jävligt fin handväska!"

Det är inte alltid jag är lika glömsk.

Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

OJ DÅ!! Kanske skulle läst senaste inlägget INNAN jag kommenterade det förra!!! Sorry...

2010-08-16 @ 20:23:10
Postat av: Elin - Bondmora

Sis: Det är lugnt, får jag bara en krona så!

2010-08-16 @ 20:52:02
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: fru furman

...fast allvarligt....är det inte dags snart!?! ;-D

2010-08-17 @ 09:22:58
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Bonden:

Mest av allt tjatar Elin om en Ny dator, bärbardator och en Ifone. Så kostnaderna för ett bröllop blir för mycket. Och hon kan ju inte få allt:)

2010-08-17 @ 15:49:29
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Tsss Bonden, tsss. Det funkar ju så bra att kolla Blocket på skitdatorn, eller hur var det nu?

2010-08-17 @ 17:23:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0