Kära Dagbok

Om jag hade skrivit dagbok, eller det gör jag, men det handlar mest om noteringar, så jag menar en riktig dagbok, hade den idag innehållit det här:

Kära Dagbok!

För första gången sedan långt innan sommarlovet beslöt jag mig att idag ta på mig mina Blundstonekängor. Döm om min förvåning när de inte passade längre! Fast detta mysterium skulle snart får sin lösning, då jag ur högerkängan plockar: en bandyboll, ett nyckelband och (hör nu avgrundsvrålet) en spik. Låt oss säga så här: När Bonden städar så fuskstädar han.

Jag är så glad att jag inte tänker högt (jämt) eller att det inte finns riktiga tankeläsare. Eller gör det?
Vad skulle de då tro om mig när de hörde dessa tankar:
"Jag gillar bara stora lökar med ordentliga klyfor"
För inte framgår det precis att jag tänkte på vitlök?

Idag bläddrade jag igenom det nya numret av "Gård och torp" när jag satt på toa och bajsade. Det är en sån där inredningstidning som mitt hus kräver av mig att jag ska läsa. Mest av allt får jag ångest över alla genuina detlajer som vi har renoverat bort. Låt gå för det, det var inte vi som började. I månadens nummer är det "orangerie-special". Tänk Dagboken, den som hade ett orangerie. Det fanns en ritning på ett i artikeln. Rummen var indelade i Frigidarium, Tepidarium och Caldarium.
Jag fick ett Kalendarium i mejlen på jobbet idag. Det är väl alltid något?
Och ärligt, ett Frigidarium vill jag inte ha.

Det var allt för idag, Dagboken

Vi ses, stjärtmes!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Bonden är väl van att gömma saker... I jord o sånt..

2010-08-30 @ 20:31:47
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Rebecka Jodrén

Du skriver helt underbart!

Ville bara säga det. Kram

2010-08-30 @ 20:32:45
Postat av: Elin - Bondmora

Cattis: Det är tur för Bonden att han gömmer frön i jord som sen kan ge honom inkomster i form av skörd, för spiken kommer kosta honom!

Rebecka: Hej Frun! Tack söta du, jag blir så glad. Kram!! Och tack för senast (det kommer jag säga hur många gånger som helst)

2010-08-30 @ 21:05:25
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: furman

Vi hade vår bröllopsmiddag i ett orangeri. Det som man kan skymta i Per Morbergs kök när han lagar mat med flottigt hår. Jag kände bara att jag ville berätta det.

2010-08-30 @ 22:05:22
Postat av: Elin - Bondmora

Furman: Det var inget Frigidarium i det orangeriet va? (just nu krånglar jag med mina egna kommentarer och misstänker att jag blockerat mig själv. Men hjälp!)

2010-08-30 @ 22:34:09
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Tina

Du skriver hur bra som helst Elin, alltid ett nöje att läsa dina inlägg:) Kram

2010-08-31 @ 05:09:46
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: T

I love you!

2010-08-31 @ 20:17:22
URL: http://www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0