Ljuv musik...

Bonden har en vana, eller snarare ovana. Han visslar. Jämt.
Nu ikväll har jag bland annat fått lyssna till When the Saints Go Marching In, radions Sommar varvat med religiösa strofer som O store Gud (både jag och Bonden har många års förflutet i söndagskolan, jag fick dock lära mig klämtjäckare låtar som Bara den som vandrar nära marken, fast jag avancerade ju aldrig till flanellografskötare heller, eller lärde mig vissla).

Vanligtvis brukar jag skrika "SLUTA VISSLA", men sedan heimlichincidenten så har jag övergått till att vara glad att han faktiskt kan vissla överhuvudtaget.

Vem vet, han kanske kan utöka sin repertoar, så behöver jag inte skaffa Spotify?

 


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag gillar Mando Diao. Kan han lära sig något från dem tror du?

2010-08-10 @ 23:14:35
Postat av: Catharina

Har nynnat på " han var den tappre siste mohikanen vilda västern är inte som förrut" ända sedan jag råkade höra den på radio guld i helgen...



Otäckt! Min mamma o pappa spelade den då jag var liten och sånt kommer man ihåg då man hör gamla alster på radion..

2010-08-11 @ 00:02:55
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0