Det är något fel på världen

Varje gång Bonden köper en ny traktor så kommer det folk som vill titta på den. De provsitter, provkör, kollar reglagen, dispalyerna, däcken, kraftöverföringen. Sen pratar Bonden och de om traktorekipaget i timmar, jämför med andra märken, diskuterar körtimmar, bränsleförbrukningen och andrahandsvärdet.

Så är det aldrig när jag köper en ny handväska. Det kommer ingen för att titta på underverket, känna på skinnets kvalité, prova dragkedjan, kolla hur mycket som får plats i väskan, känner om den passar bäst på axeln eller i armvecket, analyserar om det är ett lagom antal fack i väskan eller hänger upp väskan på en krok (här skrev jag krog först, det hade i och för sig funkat det med) för att sedan, tillsammans med ett glas vin, titta på den och njuta av dess skönhet.

Det är verkligen konstigt, tycker jag.

Väl värd ett besök, helt klart.


Kommentarer
Postat av: Catharina

Hade du inte bott så förbenat långt bort hade jag gladeligen kommit och klämtittat o druckit vin med din väska (o dej såklart :-) )

2010-12-03 @ 17:35:53
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar/
Postat av: Jimmy

du får ta och joina bonden och folket, och visa upp din handväska! :)



det här luktar diskriminering :)

2010-12-03 @ 21:56:34
Postat av: Elin - Bondmora

Catta: Välkommen!

Jimmy: Ja, visst kan jag anmäla det till jämo??

2010-12-03 @ 23:21:24
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Ting

Klämmer gärna på väskor.

Och dricker vin.

2010-12-04 @ 00:52:17
URL: http://tingeling579.blogspot.com/
Postat av: furman

Ja jag tycker det är helt galet att stå ute och glo på en traktor när man kan sitta inne och dricka vin.



Och titta på en väska med förstås!!!!

2010-12-04 @ 09:53:25
Postat av: Marie

Jag är säker på att böndernas fruar gladeligen skulle följa med och klämma och känna och bli gröna av avund. Brukar det inte vara vanligt i era kretsar med "Öppen gård-arrangemang"? Kanske dags för en lite nya grepp som säkert skulle locka många besökare.

2010-12-04 @ 10:26:17
URL: http://lyckansland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0