Bonden tacklar barnvagnsmaffian!

Fyranyanseravrosa blev påkörd av en barnvagn idag. Och vilken barnvagn det var dessutom!
Det fick mig att minnas en sak.

För två år sen bröt Bonden foten (DET är värt ett blogginlägg för sig, för vi hade klippkort på akuten). Två månader senare är vi i Stockholm ett par dagar, Bonden hoppar fortfarande på kryckor.
Inne på NK möter vi två hippa mammor med jättecoola barnvagnar. Dessa två går glatt pratandes, i bredds, tittandes på varandra och utan att ta notis om något eller någon framför dem.
Folk flyr åt sidorna (för att undkomma med livet i behåll).
Inte Bonden. Han sätter snabbt ut ena kryckan så att Cool Mamma nr 2 kör på den.
Cool Mamma nr 2 blir hysterisk och börjar näst intill hyperventilera medan hon upprepar ursäkter efter ursäkter, hela tiden med gråten i halsen.

Det var inte så farligt. Bonden hade hela tiden full koll. Men det var kul. Jättekul!

Jag har för min del släppt en dörr på en helt oskyldig mamma med barnvagn på NK i Göteborg.
Det skäms jag fortfarande för.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHHAHAH

2010-01-12 @ 23:18:37
URL: http://babyycakes.blogg.se/
Postat av: Åse

Ja den var riktigt, riktigt bra!

2010-01-13 @ 07:33:11
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

HAHHAHAHHAHAH! Älskar den!

2010-01-13 @ 21:01:45
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0