Det räcker för den här gången!

När jag julpyntar gör jag det ordentligt. Går helt bananas. Min minimalistiska sida flyr sin kos och kvar finns bara julgalningen.
Jag älskar varje stund av det. Julgranen planeras månader i förväg. Jag har fem olika uppsättningar av julgranspynt. Men jag använder inte allt på en gång, nej, det är olika färgskalor för varje år. Det har hänt att jag  köpt en ny uppsättning, för att sedan hitta en ny spännande färg, och då köpt ytterligare en, samma år.
Sen njuter jag av alltsammans. Fram till jul. Jag står ut med det till nyår.
På det nya året ska det väck. Direkt. Men i år blev jag förkyld. Det fick vara kvar. Till idag.
Men nu är det borta! Gran, tomtar, ljusstakar, stjärnor. VÄCK!
Några nya inredningsdetaljer är framplockade. Älskade laminon är tillbaka i sitt hörn. Hela dagen tog det.
Så sköönt. Nu när det är klart.

 



Fast just det. Jag har ju övervåningen kvar. Vi har ett stort hus så vi bor inte där uppe. Men julpyntat har jag gjort. Ska ta bort det nu. Eller sen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0