Hets mot familjen Wahlgren!

Jag läser många bloggar, både från okända och kända människor.
Vad som slår mig ibland är hur folk orkar??
T ex så läser jag Pernilla Wahlgrens blogg, ni vet, hon från familjen som man antingen älskar eller hatar.
Jag tycker hon är ok och jag gillar hennes blogg.
Visst drar hon nytta av sitt kändisskap och ställer upp i mindre lyckade reklamkanpanjer, men det är inget jag hänger upp mig på. Jag kan ju skratta åt det, men jag blir inte förbannad. Det är väl en del av kändisvärlden. Dessutom jobbar ju människan, även om hennes yrke ligger långt från min verklighet.

Ibland läser jag igenom kommentarerna på Pernillas blogg. Om ni vill se den svenska avundsjukan, så kan ni göra det där.
Avundsjuka gör mig så trött. Om man nu blir så störd på att hon rest till Thailand och leker med Bamseklubben, varför lägger man ner värdefull tid på att läsa om det då?

Samma sak händer ibland på okänt folks bloggar. Om man blir så himla störd på något som står i en blogg (nu menar jag inte inlägg gällande  t ex hets mot folkgrupp, ren kränkning mm, sånt måste vi regarera mot) varför läser man då?

När det gäller Pernilla har hon ändå en del självironi.



Det är nog tur att våra prinsessor inte har egna bloggar. Jag tror de skulle kolappsa rätt snart, av avundsjuka kommentarer. Men de har riktigt fina handväskor! Det gillar jag!

Kommentarer
Postat av: fröken Elin

Kollapsa ska det vara. Nu hann jag före om det är någon som stör sig på det.

2010-01-08 @ 15:14:58
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: furman

Pernilla äger som Matilda skulle sagt, haha!

2010-01-08 @ 15:51:24
Postat av: Gustaf

Haha, skitbra! :-D

2010-01-08 @ 15:58:39
Postat av: Åse

Ang Sessornas handväskor hoppas jag inte du missade uppslaget i Aftonbladet för några dagar sedan, det var till och med så mannen reagerade, detta uppslaget vore något för bondens fru...

2010-01-08 @ 17:10:51
Postat av: Åse

Ahhh missade givetvis länken, trodde väl du hade järnkoll på uppslaget i AB :)

2010-01-08 @ 17:13:02
Postat av: Sus

Som f.d Ockelbobo gillar jag allt som har med kungahuset att göra ;-)

2010-01-08 @ 23:18:59
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: fröken Elin

Åse: Klart jag inte missade det, även om jag hade roligt åt artikeln, eftersom det var samma väska på flera bilder!

Sus: Kungahuset äger! ;-) Bondens syster är helt frälst, jag gav henne en bricka med kronprinsessparet på. Så hur trevlig är han, den där Daniel? (För alla känner väl alla i Ockelbo??) ;-)

2010-01-09 @ 19:14:22
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0