Ingen jantelag idag, eller matbloggen; del 2.

Fröken Blund önskade till sin födelsedag att hennes läsare skulle tala om vad de är bra på. Jag sa att bl a att jag är grym på att laga mat (det andra var att jag är en kanonlärare och är bra på inredning, om ni undrar).
När det gäller mat är jag grym, det är sant!
Som ikväll t ex. Jag bestämde mig för att inte åka och handla utan laga något av det som redan fanns i frysen.
Så det blev räk-och löjromstoast till förrätt:

Smakar inte illa...

Sen blev det pasta med oxfilé- och ostronskivlingsås toppad med parmesan till huvudrätt, med en sallad på tomat, ruccola, solroskärnor och solrosfrö vid sidan om.



Kåtgott, sa Bonden. Jag vet inte om han har alla hästar i kanoten, men han kastar inte glas i stenhus i alla fall...

Efterätt? Jo, den är köpt. För jag gör inte lika god glass som Ben & Jerrys. Eller det vet jag ju inte, för jag har aldrig prövat!


Kommentarer
Postat av: eva

vaddå?

och det där har du liksom hemma. i frysen?

trolleritrollera.

det ser kåtgott ut.

förövrigt gillar jag när jag lär mig nya ord.

och att du länkat till mig tar jag som en gigantisk komplimang. Kåtsjusst...det blir inte samma effekt va?



kram!

2010-01-06 @ 23:42:53
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/
Postat av: fröken Elin

Eva: Vi hade ovanligt bra varor i frysen, det ska erkännas. Gjorde en löjromssill till jul (himmelsk) och det blev löjrom över... Länkningen var så lite så, men lite kåtschysst, jo då... Kram!

2010-01-07 @ 00:01:05
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sitter på jobbet och det vattnas i munnen när jag läser om de olika rätterna. Kan du skicka en trerätters till mig?

Ha det superfint och njut av de sista dagarna på jullovet!

Kram

2010-01-07 @ 16:26:31
Postat av: Åse

Ser kanongott ut. Swedish grace på alla sätt och vis ;)... vi har samma tallrikar i samma färg också...hihi

2010-01-07 @ 18:05:55
URL: http://blogg.sjalsverkstan.se/#home
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Imponerad är ordet!



Jag är helt säker på att du är en grym lärare för lärare behöver humor och det har du ju sannerligen!



Kram

2010-01-07 @ 20:37:30
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: Ida

Fin blogg du har!

Antar att du oxå är fast i Ben & Jerry träsket nu då. För den är ju sååååå god!

Kram Ida

2010-01-09 @ 09:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0