Man kanske skulle ha en egen ko ändå?

Idag var mjölken slut. Så jag begav mig ut i kylan och snön för att inhandla ny.
Jag åkte till Lanthandeln, till hon som alltid jobbar och aldrig har stängt, inte ens före öppningsdags.
Idag var det stängt.
I vägkorset hade jag ett val. Åka till Bynn eller åka till den mindre byn, som ligger närmre.
Jag valde att åka den kortaste vägen. Trodde jag.
Men Ica i Väderstad var stängt.
Varför jobbar inte folk på nyårsdagen? Efter att ha haft den lugnaste nyårsafton ever (om man bortser från den för två år sen när jag firade in det nya året på ett indiskt natttåg, tillsammans med 50 sovande människor) hade jag ingen förståelse för trötthet och ev bakfylla.
Så jag åkte till Bynn. Köpte tre l mjölk, 1 coca-cola och en påse med pinjenötter.
Sen åkte jag hem.
Fyra mil för tre liter mjölk.
Jippie!


Kommentarer
Postat av: Anna

Gott Nytt År fina vänner!!



Här kommer en bamsekram från en som minsann slet baken av sej på både nyårsafton och nyårsdagen! Sålde ett par liter mjölk gjorde jag också =)

2010-01-02 @ 10:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0