Trädgårdskonst

Jag har precis upptäckt en spännande sak med vår gräsklippare!
Den svänger inte med framhjulen, som en bil, utan med bakhjulen!
Det märkte jag inte förra (och första) gången jag körde den.
(Nej, den är inte ny, vi har nog haft den i fyra år, men jag brukar inte klippa gräs).

I alla fall gör detta svängsätt att man kan köra jättenära träd när man klipper runt dem. Sen att en del grenar hänger så långt ner så jag måste hänga ut på sidan av gräsklipparen, det är en annan sak.
Har ni sett när de tävlar med motorcykel och sidovagn, och den som sitter i sidovagnen hänger ut på olika håll för att de inte ska välta (eller för att få bästa möjliga väghållning kanske, inte vet jag)? Jag tror att jag skulle vara jättebra på den sporten, för jag kan hänga ut från gräsklipparen samtidigt som en gren river av mig hörselskydden och halva håret, men jag ramlar inte av för det!!

Men jag är nog ingen kandidat för att klippa fotbollsplaner eller golfbanor, där det ska vara snyggt klippt. För jag tycker att det är så himla svårt att komma ihåg var man ska fortsätta att klippa när man har svängt.
Jodå, skratta ni, men jag är helt säker på att det är mycket lättare att komma ihåg det när man går med gräsklipparen. När man sitter på den så svänger man så fort och vet inte riktigt var man hamnar liksom, så man får köra lite som man känner för.

Sedan avslutar jag allt med ett ärovarv. Då kan jag se alla kilar jag har missat, så åker jag och klipper dem då.

Lite kors och tvärs blir det.




Det kanske blir bättre med den sån här??

Kommentarer
Postat av: Catharina

Blir alldeles säkert mer balansträning och konditionsträning med en sån...



Du får skaffa några snygga cykelbyxor o trampa på :-)



2010-07-08 @ 22:40:02
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Elin - Bondmora

Cattis: Dessutom ligger vår trädgård i en backe, så varannan rad blir ju uppför! Jag tror jag ska ha cykelbyxor med jeansshorts över (jag kollar på Beverly Hills på dv och förstår att just det modet var stort på 80-talet). ;-)

2010-07-09 @ 20:04:03
URL: http://bondensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0