Vårrullar och livräddning är allt för en lyckad kväll!

Häromkvällen var vi hos vännerna, Kungen i Heda med fru, på middag.
Jättetrevligt som vanligt.
Jättegod mat som vanligt. Faktiskt världens helt klart bästa vårrullar (jodå, det är sant, för frun har ursprung från Malaysia, så hon kan det där).
Maten är stark också. På riktigt stark. Så Kungen, Bonden och jag svettades en del. Men gott var det.
Så serveras efterrätten. Jättegod den med.
Sen sätter Bonden i halsen. Så tårarna sprutar.
Jag häller upp vatten, lite snällt så där.
Faktiskt skrattar vi lite, fast de skäms jag för nu. För sen får Bonden ingen luft alls.
Han håller på att kvävas.
Jag upplever mina längsta och värsta sekunder.
Jag tänker:
Han dör.
Ambulans.
Vilken tur att vi har en sjuksköterska på plats.

Paniken tar tag i mig, men den tvingar jag tillbaka.
Allt detta på ett fåtal sekunder.

Sen gör Kungen Heimlich manöver på Bonden.
Det som sitter i halsen lossnar.

Vilka härliga vänner, de bjuder både på gott sällskap, god mat och sen lite livräddning på det.

Nu funderar jag på om jag ska låsa in Bonden. För det händer alltid något.
Det är inte ens en vecka sen som han fick en stock på benet och sen blev getingstucken (vilket han är seriöst allergisk mot). Allt inom loppet av 10 minuter.

Det är inte så konstigt att jag är lite nervös av mig.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Lås in honom.

Riktigt otäckt. På bröllopet finns det åtminstone tre sjuksköterskor. Kanske behövs?

Hälsa honom så mycket med en kram från mig (och han får ge en tillbaka till dig också för de otäcka sekunderna du upplevde)

Kram på er!

2010-07-26 @ 17:50:52
Postat av: Elin - Bondmora

Rebecka: Kram tillbaka!

Så bra att ni har rustat med sjukvårdskunnigt folk!

Och du... Nu är det inte långt kvar, hälsa brudgummen!

2010-07-26 @ 19:36:46
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: furman

Ja jag säger det samma, lås in honom, eller låt honom åtminstone bara äta flytande när han är ensam. ;-) Nej men faktiskt, han har sån jäkla otur jämt, riktigt läskigt..... Kram på er båda, för det är inte enkelt för nerverna att bo med en olycksfågel heller kan jag tro?

2010-07-26 @ 19:40:31
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Riddarrustning och välling är mina heta tips!!

2010-07-27 @ 14:08:56
Postat av: Tina

Hu, vad läskigt det där var! Fick höra historien av Kungen själv. Ja, herregud, vad mycket som kan hända.....

2010-07-28 @ 22:25:25
Postat av: Sus

Men usch! Fy vad obehagligt och otäckt =(

2010-07-31 @ 22:22:08
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0