Drar mitt strå till stacken

I december månad klädde jag vårt päronträd i grupper av röda, stora julgranskulor.
När sen snön och rimfrosten kom var det så otroligt vackert. Så man blev rörd.

Sen kom det mer snö. Och mer snö. Sen mer snö igen.

Nu, i mitten på mars, är det inte lika vackert längre. Därför tog jag ner dem. Tomten, som stått på verandan lika länge, fick också flytta tillbaka till källaren.

Jag har gjort vad jag ska nu. Fritt fram för våren!!

Sen funderar jag över detta:

Hur mycket svor gubben från Östgötakraft, som skottat fram vår trekammarbrunn för att kunna tömma den, då han upptäckte att det på locket låg ca 20 stenbumlingar?

Fast det är en jättefin stenpyramid på sommaren, det är det!

Jag tycker faktiskt att han kunde lagt tillbaka dem, i pyramidform, igen.


Kommentarer
Postat av: Big sister Mrs Strongson

Kan du inte bygga en liten sfinx tills nästa gång gubben från Östgötakraft ska komma?!

2010-03-15 @ 18:43:53
Postat av: Åse

Ingen uppskattning för kreativitet från Östkrafts gubben alltså :). Kanske ska lämna små meddelande på insidan av brunslocket som en överraskning....

2010-03-17 @ 07:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0