Jag missar inte en chans när jag får den!

Jag och Bonden har varit på A6 i kväll. Först och främst skulle jag lämna tillbaka en tunika som jag köpte där i söndags. Sådana handlingar övergår helt Bondens förstånd. Varför köper man något man inte vill ha??
Jag skulle visserligen kunna räkna upp ett antal bilar och andra fordon som Bonden köpt och sedan sålt för att han inte ville ha dem längre. Att han har använt dem tycker inte jag spelar någon roll. Jag fick ju i alla fall tillbaka lika mycket pengar som jag gav för tunikan!
En annan sak som Bonden inte förstå är varför jag vill kolla över utbudet i alla butiker innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa. Fast en del butiker kan man ju vara utan. Clas Olsson till exempel. Den kan man vara utan. Fast nu skulle vi köpa en adapter. Den hittade vi direkt. Gud så skönt. Slippa gå runt där bland alla skruvar, eldosor och verktyg. Allt sånt som Bonden gillar. Men innan vi går ut talar jag om för Bonden att jag bara ska köpa ett paket ljus också, så slipper vi gå in på IKEA. Jag känner mig så snäll.

Bonden:
-Jo, men jag skulle nog vilja gå en runda.

Jaha, tänker jag. Då slapp jag inte eldosorna.

Bonden igen:
-Jag går gärna en runda på IKEA, det var längesen.

Vänta lite nu. Backa bandet. Detta måste dokumenteras och skickas till riksarkivet.

J a g   g å r   g ä r n a   e n   r u n d a   p å   I K E A

Jag är inte den som missar den chansen. Jag vet att det inte går att ta nästa tåg.
Så vi gick på IKEA. Jag köpte ljus. Och fler ljus. Och servetter. Och en stor skärbräda. Och 6 st äppelgröna bordstabletter till altanen.

Bonden betalade.
Igår lovordade han mina lammfärsbiffar, dukade ut och röjde i köket utan att jag bad honom.
Antingen kör han världens förspel eller så ska jag bli orolig.

Kommentarer
Postat av: Gustaf

Hahaha, bli orolig! Detta är nog s k våååårkänslor ;-)

2010-03-26 @ 00:57:31
Postat av: Åse

Ja nåt lurt är i görningen ;)... det är konstigt det där att oavsett vad du ska köpa på IKEA så slutar det alltid med att kvittot överstiger 700 kr eller mer.... skumt det där... måste vara nåt i luften....undrar om det går att köpa på spray... nån form av köpspray.. skulle vilja ha det i min shop i sommar....

2010-03-26 @ 16:34:11
Postat av: Äjj-Käjj

Åååh, din stackare. Han har väl något nytt fordon på gång...?

2010-03-26 @ 22:39:37
URL: http://kaydinasvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0