Men varför inte "lite" blötsnö som grädde på moset?


Samerna har över 100 olika ord för snö. Jag har bara fula ord för snö.

Bajssnö. Där har ni ett.

Vid halv ett-tiden idag snöade det bokstavligen helt från sidan.
Så är det att bo på en slätt i snöoväder. Jag kan hantera drivbildning. När det är lössnö.
Men inte när det är bajssnö.

Man får en liten klump i magen av att sätta sina elever på skolbussen i sånt här väder.
Fast vi har världens bästa busschafförer, som sätter säkerheten framför allt.
Massor av rosor till dem för det.

Säg inte att det är en vanlig svensk vinter. Vanliga vintrar stänger man inte vägarna på östgötaslätten. Vanliga vintrar rasar inte tak in som om de vore fallfrukt.

Är det någon som kan tala om för kung Bore att LAGOM ÄR BÄST!!!!?????????????


Kommentarer
Postat av: furman

Kung Bore finns inte, vet la du, det är GUD man ska snacka med. Du har ju varit konfa-ledare ju!

2010-03-02 @ 16:27:23
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Lena

Håller med skicka telefonnumret till gud då, nu är jag verkligen less på snön tar det aldrig slut? vill ut i solen nu!!!!

2010-03-02 @ 16:58:30
Postat av: fröken Elin

Furman: Men du som jobbar lite närmre Gud än jag, hälsa honom att jag älskar de årstider Han skapat, men att jag vill ha dem i lagom dos. Det har Han säkert tid att tänka på, nu i jordbävningstider...

2010-03-02 @ 18:34:13
URL: http://bondensfru.blogg.se/
Postat av: furman

Gud hälsar att, citat: "detta kommer att få oss uppskatta våren och sommaren ÄNNU MERA efter denna vinter och att vi inte ska glömma att våra kontinentalplattor ligger så pass bra att vi åtminstone slipper jordbävningar". Slutcitat.

2010-03-03 @ 13:32:45
URL: http://outwitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0