Jag vinner alltid

Det regnar. Hurra!
Det är varje bondes våta dröm (hahah, jag är grym på att vara rolig just nu) med regn på de nysådda fälten.

Jag kan väl känna lite så där njaaa inför regn. Men jag ska nog kunna plocka fram optimisten i mig.

En glad Bonden är en bra Bonden. En givmild Bonden.

Igår hittade jag en superläcker stol med Josef Frank-tyg.
4220:-

Det ska nog gå att ordna.

Problemet är bara att en hel övervåning måste renoveras för att stolen ska få en bra plats.
Sen lite mer möbler på det, för en stol gör ingen trevnad.

Så nu håller jag tummarna för att vädergudarna och vetepriserna är med mig.

Glad Bonden - givmild Bonden.

(Eller en Bonden som jobbar 7.00-23.00 dagligen orkar inte säga emot utan låter mig göra som jag vill.)


Kommentarer
Postat av: Catharina

Regn?? Här strålar en sol från en klarblå himmel! Underbart!!

2010-05-08 @ 16:50:16
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Marie

Tänk den som hade en Bonde.....

fast å andra sidan är en polkagrisbagare som inte jobbar 7-23 ganska bra att ha också

2010-05-09 @ 12:44:54
URL: http://lyckansland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0